Kwalifikacje we Francji dla zespołu BMW Sauber nie wypadły pomyślnie. Nick Heidfeld po raz drugi w sezonie nie zdołał przejść do ostatniej części kwalifikacji, zajmując 12 pozycję. Robert Kubica awansował do finału kwalifikacji z 10 wynikiem, ostatecznie kończąc sesję na 7 miejscu. Obaj kierowcy BMW Sauber skorzystają z kary przesunięcia o 10 pozycji Lewisa Hamiltona.
Robert Kubica„Wygląda na to, że mamy trudny weekend. Po wczorajszych sesjach treningowych spodziewałem się, że będziemy mieli tu problemy. Balans bolidu nie jest taki jakiego bym sobie życzył, a bolid ma ogólnie słabą przyczepność. Strata do czołowych zespołów wygląda, że pozostała taka sama, podczas gdy inne zespoły wykonały krok do przodu. Moim celem jest teraz zdobycie możliwe najwięcej punktów w jutrzejszym wyścigu, co z pewnością nie będzie łatwe.”
Nick Heidfeld
„Tor Magny-Cours jest zupełnie inny niż ten w Montrealu i od samego początku weekendu nie byliśmy tutaj tak dobrzy jak ostatnio. Mimo to i tak liczyliśmy na lepsze kwalifikacje. Startuje z 12 pola, a Robert ledwo dostał się do czołowej dziesiątki- to nie jest oczywiście to czego po sobie oczekiwaliśmy w zespole BMW Sauber. Jeżeli spojrzę na swoją sytuację mogę dostrzec, że wykonałem znaczący postęp. Byłem znacznie bliżej wyciągnięcia z bolidu wszystkiego co możliwe. Czasy moich okrążeń różniły się od wyników Roberta zaledwie o kilka setnych sekundy. Będę startował z 11 pola ponieważ Lewis Hamilton został cofnięty i mogę wybrać strategię na wyścig. Mimo to nawet najlepsza strategia nie poprawi tempa. Chcemy mieć dobry wyścig jutro.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Oczywiście nie jesteśmy zadowoleni z wyników kwalifikacji. Już w sesjach treningowych zauważyliśmy, że nasz bolid nie jest tak szybki jak zazwyczaj. Nick miał dzisiaj trochę pecha. Mimo iż był tylko 6 setnych sekundy wolniejszy od Roberta, nie udało mu się wejść do pierwszej dziesiątki. Również kwalifikacje Roberta nie przebiegły gładko. Zmieniliśmy opony z twardych na miękkie, a potem znowu wróciliśmy do twardszej mieszanki. Ostatecznie nie udało się zająć drugiego rzędu. Startujemy z 6 i 11 pola. Po pierwszych pit stopach zobaczymy co możemy osiągnąć z tych pozycji.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„To były trudne kwalifikacje, które obróciły się w partyjkę pokera jeżeli chodzi o dobór opon. Powracaliśmy do dwóch mieszanek, ale na żadnej nie byliśmy w pełni zadowoleni. Miękka mieszanka miała większą przyczepność ale gorszą stabilność niż twarda. Spodziewaliśmy się lepszego wyniku. Nick miał bardzo zbliżone tempo do Roberta w Q2, ale miał trochę pecha nie wchodząc do Q3.”
21.06.2008 16:33
0
Może Ferrari jada na 3 stpy, heikki na 2 stopy, Robert tez na dwa, a ja powiem tyle: jutro na poczatku wyscigu oczekuje manewru wyprzedzania Heiikiego przez Roberta:)
21.06.2008 16:34
0
Raczej Ferrarki nie na 3, Kubica na 2. Mają powody do niezadowolenia.
21.06.2008 16:34
0
bedzie dobrze, 3mam kciuki..!;)
21.06.2008 16:35
0
no więc nie będzie łatwo ale trzeba wierzyć bo wszystko się może zdarzyć.. Do boju BMW!!!
21.06.2008 16:39
0
po tych kwalifikacjach sie upewnilem w przekonaniu ze robertowi lepiej bedzie w ferrari. niestety..
21.06.2008 16:41
0
BMW coś kombinuje! Mówię wam :)
21.06.2008 16:47
0
a mi się wydaje, że jednak spadek formy (ale chwilowy) nadrobią to do następnego GP....
21.06.2008 16:48
0
Qbus81: albo faktycznie mają jakiś plan,albo niepotrzebnie zrezygnowali z pakietu aerodynamicznego,który się sprawdził w ostatnim GP.Fenomenalną robotę wykonało Renault-zbliżyło się do czołówki a Piquet także zaczął szybciej jeździć-widać,że zależy mu na F1.Szansy Roberta upatruję już tylko w deszczu,bo jeśli BMW nie poradzi sobie z problemami z bolidem,to o podium będzie bardzo ciężko.
21.06.2008 16:49
0
Ale z drugiej strony McLaren też nie miał najlepszych kwalifikacji:Hamilton ma prawdopodobnie mało paliwa,a mimo to nie dał rady zdobyć Pole Position-Heikki też nie błyszczał-po prostu widać,że w tym roku Magny-Cours nei odpowiada ani BMW ani McLarenom
21.06.2008 16:56
0
Niestety to bylo do przewidzenia, jesli 3ciego dnia testow w barcelonie rezygnuje sie z testow nad nowymi czesciami, zeby dac pojezdzic heidfeldowi dla podniesienia jego samooceny w zespole.
21.06.2008 16:59
0
Według mnie bm-ki mają duży problem z balansem.Może dobrze by było gdyby jutro padało.Miejmy nadzieje że Robert dojedzie w czołówce.
21.06.2008 17:06
0
a ja niechce by padało co ma byc to bedzie robert pokaże sie z dobrej strony na suchym torze sam pisał ze bardziej woli osiagnąc cos od siebie niz z przypadku,ale uwazam ze bedzie ciezki wyscig trudno mu bedzie łyknac jak ktos pisał na starcie kov i trul raczej wątpie tym bardziej ze kov ma lepszy bolid na starcie
21.06.2008 17:16
0
Osobiscie czekam na pierwsze okrazenie, ciekawy jestem co wykreci Hamilton szalejac w srodku stawki (z nadziejami na SC i duuze bum)
21.06.2008 17:21
0
Heidfeld, tak jak szefostwo teamu BMW jest mistrzem w przesuwaniu akcentów, tak, by wyszło, że to Kubica ma pod górkę, a nie Nick. Stwierdzenie: "zająłem 12 pozycję" jest prostym stwierdzeniem faktu, ale już słowa: "LEDWO dostał się do dziesiątki" są ewidentnym szukaniem dziury w całym i pompowaniem jakichś dramatycznych treści. Ledwo się dostał, o mały włos, rzutem na taśmę, miał nóż na gardle itd. Heh
21.06.2008 17:28
0
Po terningach można było się spodziewać ze kfalifikacje nie wypadną dobrze. BMW miało problemy z dopasowaniem bolidu przez 3 treninigi co mnie troche niepoki ze nie potrafili sobie z tym poradzić, no ale nie ma co nazekac, panoweie z BMW na pewno przeanalizuja dzisiejszy wytep swoich dwoch kierowców i do jutra napweno wprowadza jakies porawki co spowoduje ze Robert bedzie mogl oddawc regularne okroązenia.
21.06.2008 17:35
0
kwiatek1 jedyne co można zrobić to poprawić bolid Heidfelda bo Kubicy jest zaplombowany i nie wolno przy nim nic robic
21.06.2008 17:44
0
BMW napewno nic nie kombinuje, bo w Q2 jechali bardzo słabo. A chyba nie robili zasłony dymnej, bo chyba nie chcieli, żeby Heidfeld wypadł z pierwszej dziesiątki, a Kubica ledwo co się dostał. Będzie ciężko.
21.06.2008 17:45
0
chciałbym wierzyć, że to jest zagrywka taktyczna, ale trudno z pozycji widza ocenić sytuację, uwzględniając dostępne dane, nie mniej pokuszę sie o to. Przeanalizowałem sobie uzyskiwane czasy w treningach i na "Q". Wygląda to, co najmniej dziwnie. W Q1 Robert uzyskał 4-ty czas a w Q2, chyba 9-ty z gorszym czasem niż w Q1. Biorąc to, pod uwagę wnioskuję, że Robert i Nick w Q2 mieli dodatkowy balast w postaci paliwa. Pytanie po co? Myślę że po to żeby ukryć ilość paliwa w Q3. Z informacji, które zarząd teamu przekazał mediom wynika, że: 1) Willy stwierdził 2 dni temu, że zrobią dokładnie wszystko, żeby utrzymać Roberta na pozycji leadera, 2) Mario dzisiaj po "Q" stwierdza, że zobaczymy po pierwszych pitstop-ach, 3) kilku czołowych kierowców poza Robertem wypadało z toru na okrągło, więc należy spodziewać się, że Massa i Truli wypadną w wyścigu chociaż raz, może nawet Raikkonen. Moje wnioski. Ferrari jest nie do pobicia w otwartej walce, więc trzeba ich załatwić taktycznie, jeśli Robert wyjedzie do wyścigu na oponach z paskiem to wyraźny znak, że pojedzie na 1 pitstop. Jeśli tak się stanie to, nawet jeśli nikt nie wypadnie z toru to Robert wygra wyścig. Jestem niepoprawnym optymistą? Może, jutro zobaczymy.
21.06.2008 17:58
0
dragomirov, najlepiej udało się ukry ilość paliwa w Q3 Nickowi, nikt się nie zorientował z jaką ilością pojechał w Q3 i wykęcił 12 czas;-). Nawet jak Robert zajmie 4 czy 5 miejsce to będzie dobrze, to tylko jeden wyścig.
21.06.2008 18:59
0
Jak Ferrari jest z przodu to nudny wyścig sie szykuje (oczywiście w porównaniu do tych ostatnich ) , PRZYWOŁUJE DESZCZ -dużo deszczu !!!
21.06.2008 19:02
0
Ja uważam, że Bmw Sauber jest kierowany przez bardzo "łebskich" gości, dlatego tak szybko potrafią się rozwijać, więc nie przemawia do mnie fakt popełnienia głupiego błędu w rozwoju bolidu. Myślę, że wzięli pod uwagę pogoń Hamiltona i liczą na SC, dlatego Heidfeld jedzie na 1 pitstop a Robert na 2 z możliwością zmiany strategii na 1. Zobaczymy jutro :D
21.06.2008 19:19
0
ale tu niektórzy głupoty wypisują na temat formy bmw na tym torze:/ Czasy w Q2 były gorsze bo asfalt był mocniej nagrzany niż w Q1 (im cieplejszy asfalt tym gorsze czasy-taka ''uroda'' tego toru)
21.06.2008 19:27
0
Może Massa rozwali Raikkonena??? ;P
21.06.2008 20:01
0
Ale Heidfeld to cio....a musi sie budować (Robert ledwo sie dostał ) Theissen mówi ze był tylko 6 setnych sekundy wolniejszy od Roberta . Rampf mówi miał trochę pecha.Moze by przestali usprawiedliwiac Nick-a a chwalic roberta
21.06.2008 20:52
0
Oczywiście nie ma powodów by rwać włosy z głowy..........jednak uważam , że nie wygląda to najlepiej....niestety :/
21.06.2008 20:57
0
cos sauberki nie lubia toru we francji, ferrarki maja tu niesamowite tempo
21.06.2008 21:03
0
dragomirov! Ty chyba czujesz ten sport.Brawo.
21.06.2008 21:03
0
No to kolejni przeciwnicy Roberta eliminowani są jeszcze przed wyścigiem (Kovalainen). Więc start z 3 lini, 5-ego pola po czystej stronie toru... To oznacza, że jeżeli nie bolid to przynajmniej (albo aż) szczęście sprzyja naszemu rodakowi. Może być dobrze i na to licze, chociaż o podium i utrzymanie pozycji lidera będzie ciężko...
21.06.2008 21:05
0
Imho tym razem zemscila sie troche na BMW strategia pozniejszych wyjazdow do kwalifikacji, po pierwszej sesji powinni wyjechac co najmniej poltorej minuty wczesniej. Moze lepiej by nie bylo ale Nick raczej znalazlby sie w dziesiatce. A jutro to chyba trzeba bedzie liczyc na deszcz. No ale nic zobaczymy przez kilkadziesiat okrazen duzo sie moze zdarzyc.
21.06.2008 21:41
0
Masz racje PETRONAS![RK]! jak ferrari jest z przodu to wyscig jest naprawde nudny ale ja mysle ze jutro bedzie dublet ferrari a Robert na 3 pozycij na mecie albo na 1 pozycij tylko trzeba zagadac z tym na gorze zeby spadl taki deszcz zeby przeszkadzal bardzo tym co sa przed Robertem a dla Roberta byl tylko mzawka hehe.
21.06.2008 21:45
0
dragomirov poprostu jestes fantastyczny i chcialbym zeby twoja przepowiednia sie sprawdzila.pozdrawiam cie!!!
21.06.2008 23:46
0
2008-06-21 17:45:26 dragomirov-bajki bajki bajki ladnie to wszystko wygląda w twoim opisie tylko mam pytanie po co lub czemu to ma służyc ?w Q3 to już nie jest istotne z jaką ilością paliwa startujesz( oczywiście dla konkurencji)bo jak to mawiają ślązacy to już jest "po ptokach"po prostu BMW odpuszcza i skupia się na sezonie 2009. jedynie kubica będzie się szamotał żeby cokolwiek osiągnąc.
22.06.2008 00:12
0
Magny Cours to wielka wpadka bmw. Testy, nowe czesci, ulepszenia, itd., itp. i ...gówno. Nic. Bolid nie idzie. Balans do niczego. Przyczepnosc do dupy. I komentarz kubka: "byc może poszlismy nie w tym kierunku rozwojowym co trzeba". Jestem wkurzony, ze tym razem bmw tak spieprzylo sprawe. I szkoda mi Roberta. Nie wiem, czy jutro bedzie mogl cos zrobic bolidem, ktory na tym torze zachowuje sie jak ciagnik.
22.06.2008 00:16
0
nie rozumiem o co wam chodzi z tym deszczem... Kubek ma dobrą technikę - fakt. ale deszcz to loteria, jak rzuty karne w futbollu, więc ja bym się tak nie cieszył. ...a jak przeczytałem wypowiedź Heidfeld'a, to byłem skłonny uwierzyć, że to on prowadzi w generalce... zarozumialec.
22.06.2008 01:48
0
prawda jest taka jesli bolid bedzie zly to i tak robert go wyprowdzi by był dobry będzie wynik a BMW będzie myslało nad problemem na Magny Cours dobrze wiecie ze kubica potrafi czynic cuda słabszym bolidem nawet w innychseriach których sie scigał
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się